Time goes as fast as a train in hurry



Tiden går verkligen fort, kan verkligen inte förstå att det redan är september. Tre veckor har redan gått i skolan, snart fem månader sen jag och Robbin blev ihop, nästan tre år sedan jag började med bowlingen. Mycket händer nu och det är sista året i skolan. RIktigt roligt har det varit även om jag hade stor panikångest dagen innan skolan drog igång. För jag vet ju fortfarande inte vad jag ska göra efter gymnasiet, efter den dagen då jag springer ut ur borgen, ut i det strålande solskenet och ska skrika som en galning. Då har jag gått klart mina 12 år i skolan och kommer känna mig så himla glad. Det är mössprovning om typ tre veckor och det ska bli intressant, allt kommer verkligen bli så verkligt då. Studentbal, studenten, arbetslös, universitetsstudent... mycket som händer efter det här året. Men det är bara att njuta av det här året, det underbara sista året på gymnasiet.

Bowlingsäsongen drar igång i helgen och det blir dubbelmatch i Nyköping på söndag. Ska bli roligt att allt ska börja igen och jag kan verkligen känna i kroppen att hösten är påväg. Jag gillar verkligen hösten och våren. Då man kan ha mycket kläder på sig men inte allt för tjocka lager och inte behöva frysa jämt så som man måste under den kalla vintern. Få sätta på sig stövlar, en jacka, vantar och kanske en halsduk. Gå på stan med den man älskar tätt intill en och bara ta det lugnt. Längtar verkligen tills sista sommarvärmen har försvunnit. Det är faktiskt första gången jag längtar tills att det blir kallt.

Och det är inte länge kvar tills man fyller 18 år. Ser framemot det men har många funderingar på vad jag ska göra då. Som tur är så fyller jag på höstlovet och måste inte gå i skolan på min alldeles egna dag!

Men just nu sitter jag här, förkyld och eländig. Haha
Nej men jag sitter mest och längtar på att klockan ska gå lite fortare för runt kl 19 kommer mitt hjärta och honom har jag saknat, även om jag träffade honom i helgen. Kommer bli jobbigt sen när han får jobb och inte kan komma till mig lika lätt som han kan nu. Men alla förhållanden måste väl växa upp och man får väl lära sig att man inte alltid kan träffas ofta. I varje fall inte förens man flyttar ihop, och det är ett väldigt bra tag kvar tills han och jag gör det gissar jag på.

Kom på att jag ska övningsköra på lördag, har inte gjort det på evigheter så det ska bli kul att köra till farmor och farfar!


Kommentarer
Postat av: matilda

du ger mig panik med första delen av ditt inlägg! :O XD <33

2009-09-02 @ 16:21:10
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: matilda

haha, jag vet och det var väl det som gjorde mig rädd XD

2009-09-02 @ 16:50:24
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Felicia

Lite läskigt är det faktiskt. Men lite spännande också :D Haha <3

2009-09-04 @ 17:20:43
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Robbin;)

när jag fixat min körkort så blire och skaffa jobb utannför Göteborg nånstans.

kommer du in på universitetet i göteborg så blir de bra för att då skulle vi kunna ta ett steg framåt när det gäller vårat förhållanden:P

2009-09-19 @ 01:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0