ledig dag

Har varit ledig idag, riktigt skönt efter att man jobbat hårt hela helgen. Det har varit ganska jobbigt också, kom till jobbet i söndags och fick veta att en av de söta damerna hade gått bort på morgonen. Hade suttit hos henne dagen innan väldigt länge och sett till henne. Men är man 90 år har man levt ett långt och upplevelserikt liv.
Fick även idag veta att en man dött på den avdelning jag annars brukar vara. Helt oväntat dog han efter att han ramlat på sitt rum.... Det jag blir mest ledsen över är inte att de dog eftersom just dem kände jag inte så mycket. Men döden är alltid så nära, den går inte att undika, det är det som är läskigt.

Men idag var jag som sagt ledig. Gjort Dajm, kollat nya avsnitt av Gossip Girl och varit i bowlinghallen länge.

Dajm

 

3 msk vetemjöl

¾ dl florsocker med chokladsmak

3 msk osaltat smör

3 msk ljus sirap

Garnering: ca 75-100 g choklad

Hur man gör:

Koka upp alla ingredienser i en kastrull. Låt koka i ca 2 minuter.

Häll ut smeten på ett bakplåtspapper, forma till en tunn fyrkantig platta. Låt svalna.

Smält chokladen försiktigt i mikron.

Pensla chokladen på kolasmeten.

Skär i bitar och förvara det svalt/kallt.

 

Se till att det inte kokar för kort tid, då blir den inte hård utan mjukt seg xD

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

vad är rekommenderad tid? xD

2010-12-05 @ 21:52:21
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: <3<3<3<3

mums med dajm:D

du jobbar och jag har en massa ledigt haaxd

2010-12-06 @ 13:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0