Helgen

Galet rolig helg har jag haft! Hade kanske varit lite roligare om jag åkt med några andra för pappa är helt emot Turkiet och turkar.

Dag 1:
Vi landade kl 5 på morgonen turkisk tid. Helt slutkörd för det gick inte att sova på planet för det var hur varmt som helst och jag hade på mig min ziperall.
När vi hade landat och skulle hämta väskorna blev det problem. MIN VÄSKA KOM ALDRIG!!!! Rapporterade att den inte kommit till personalen där och förklara vad jag hade i väskan och hur den såg ut. De skulle skicka väskan till hotellet när de hittat var den var.
1 timme senare skulle vi ta oss från flygplatsen till hotellet med metro och spårvagn (tram). Det gick bra eftersom inte många som är uppe kl 6 på morgonen.

På hotellet som låg mitt i smeten i gamla stan fick vi lämna in mamma och pappas väska och äta lite frukost. Sen tog vi en promenad runt området för att hitta hotellet där bröllopet skulle vara, vilket bara låg 100 meter bort.
Shoppade lite, kollade runt i kryddbasaren och stora basaren och frös i regnet.

När vi fick checka in på hotellet och komma in på rummet la vi oss på en gång och sov 3 timmar så man orkade med kvällen. Vi träffade Tina och Kadir på stan så jag kunde få köpa nödvändigheter så som tandborste, tandkräm och ett par skor eftersom jag bara hade kläderna på kroppen, joggingskor som läckte in och ingen tandborste. Fick låna en klänning av Tina att ha på kvällen så jag skulle klara första dagen utan väska.

Vi gick hem och duschade och gjorde iordning oss för att sticka iväg med Tina och Kadir för middag på nån fiskresturang i ett känt område i Istanbul. Riktigt god mat och massor med hög musik kändes väldigt inhemskt (säger man så??).


När vi kom tillbaka till hotellet runt halv tolv står min väska i receptionen!!! Jäklar vad glad jag blev!

Detta var första dagen, lägger upp några bilder men jag tror mamma har alla bilder från denna dag.











Utsikten från fönstret xD


lägger upp bilder från middagen när jag fått mammas bilder!

Dag 2 kommer senare

Kommentarer
Postat av: Matilda

träligt att väskan försvann först :o men nu vill jag se fler bilder!!

2011-10-18 @ 13:49:06
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Felicia

haha ååh va typsikt! tur att väskan inte åkt vidare nånannanstans! och fräsig kyrka!! :D

2011-10-18 @ 21:52:07
URL: http://feliciadavidsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0